Click Banner!!! Then Register free to GET income!!!

13 November 2011

::diam seribu bahasa::

Orang kata..."diam lebih baik dari bercakap"...

Saya kata..."senyap,tak perlu cakap ape2..."

Dia kata..."suke hati awak laaa nak cakap saya ni ape..."

Tak perlu kata ape2....mendiamkan diri. mungkin itu yang terbaik dari bercakap banyak tapi tak dapat ape-ape.....

TAPI...diam jugak takkan selesaikan apa2 masalah.....

So....kita sendiri yang perlu tentukan ape yang kita nak.....

Bila ade masalah...saya lebih senang senyap....tak bercakap...maknanye hati saya tengah serabut...jiwa saya kacau...

TAPI...bila saya bercakap banyak...talk too long story...maknanye hati saya gembira...jiwa saya tenang....

Saya gembira dengan keadaan diri saya sekarang....first time perasaan seperti ni wujud..... saya TAKDER FEEL nak makan......the last thing saya melantak adelah nasi lemak on date 12 nov 2011 time 12.30pm..... after that,only drink the water till this morning...pelik. sebab takder keinginan untuk makan...

....petanda apakah itu??? mau kurus kah?????.......

Dah panjat penimbang tu....1 hari ditimpa masalah = buang lemak 1 kilo.... 2 hari dibelenggu masalah, rasenye akan turun lagi 1 kilo.....

Pendek kata...berhari-hari dibelenggu masalah...berkilo-kilo boleh hilang.... saya gembira apabila masalah menimpa saya...opsss.....bukan masalah menimpa tapi saya yang MENCARI masalah......... dan saya takkan selesaikan masalah itu.

Just tunggu sehingga masalah tu lari dari hidup saya....dah malas nak halau...nanti kalau masalah tu taknak dekat dengan saya...mesti masalah tu akan membawa diri jugak...........shuhh...shuhhh......pergi kau masalah....pergilah cari jalan PENYELESAIAN.........

Kesimpulannya...masalah takkan selesai kalau tak dibawa berbincang untuk mencari jalan penyelesaian. tapi disebabkan "berdiam diri"....perbincangan takkan dimulakan.

Pot pet Pot pet by;~cik Roza~

No comments:

Post a Comment