Click Banner!!! Then Register free to GET income!!!

09 January 2011

....untitle....

Seperti sesuatu yang terpendam...
Nak diluahkan...aku tak mampu....
.............Coz...........
Aku sendiri pun tak tahu....dari mana harus ku mula...
............................dan.................................
Macam mana harus ku tamatkan???
Dalam hati hanya terpendam perasaan....
S.E.D.I.H.... SAD.....
Perasaan ingin menangis....
Mengenangkan situasi....yang tak sepatutnya ku lalui.... 
Sampai bila harus ku bertahan???
Jawapannya......hanya ade dalam diri aku sendiri.....
Starting dengan apa yang aku ada....akan ditanggung sepenuhnya untuk aku sendiri...
 telah memiliki cik loan
akan memiliki encik veteran
Bukti kemampuan aku.....hanya dengan pertolongan orang tua ku...
...............MAK&AYAH ............
semua benda boleh disetelkan......
Mereka tak pernah beralasan.... hanya dengan sedikit nasihat.... membuatkan kami adik beradik menjadi matang..... MAK&AYAH saya mendidik dengan hanya panduan.... kami bebas buat keputusan....pilih sendiri nak jadi ape....kejayaan untuk masa depan,kami sendiri yang perlu corakkan... 

MEREKA tak pernah berkata..."mesti"...."kena"....."tidak"..... coz keputusan ditangan anak2....
kepercayaan 100% diletakkan kepada anak2nye......

***setiap keluarga ade cara tersendiri dalam didikan untuk mencorak kehidupan anak2 mereka....

MAK&AYAH saya merupakan pendidik, guru di sekolah. 
tapi status CIKGU@GURU hanya di sekolah,
...di rumah, mereka adalah MAK&AYAH..... 
tidak pernah memaksa@mengajar anak2 mengenal ABC 123, tapi dengan hanya menyediakan poster ABC dan gantung kat dinding...... 

MAK&AYAH saya adalah idola & contoh terbaik saya. Sangat berguna panduan masa depan saya....


 ...ending...
dan perasaan aku..tetap seperti mana starting di atas.....
SEDIH.... menangis....

No comments:

Post a Comment