Click Banner!!! Then Register free to GET income!!!

22 November 2010

Pak cik nelayan berkata.....

;.) Catatan ini berdasarkan peristiwa pada 14 November 2010 antara jam 1900 hingga jam 2140 pada hari Ahad.

Sedikit rasa terkilan ke atas apa yang telah dihadapi pada tarikh & masa di atas. Peristiwa yang sangat2 tak patot dilalui apabila ditinggalkan olehnya.SEPI. Di awal jam 1900,diriku telah ditemukan dengan 2 orang pak cik nelayan.yang xdikenali hati budinya...entah ke baik or tidak...itu tidak diketahui. Tapi, kalau lah pak cik itu xbaik...dah lama la diri ini di culiknya & maybe dicampak ke sungai nun....hummm....tapi syukurlah, diri ini mampu lagi untuk mengupdate blog ari nie..... Yer...pak cik nelayan......thanx coz menemani & berbual sehingga lah diri ini selamat sampai ke destinasi.

***Di ceritakan pada hari tu buat pertama kalinya tak usung cik lappy balik rumah....dan sehinggalah terasa sangat2 sunyi & jiwa tertekan coz tak dapat meluahkan prasaan yang terpendam & terbuku dihati...sangat2 tertekan okei.....***

Kalau dalam citer tudung express...mak cik tukang sapu tu selalu cakap..."kalau train yang kamu dah tunggu tu terlalu ramai,buat ape nk bersesak-sesak...tunggu je laaaa train yang lain....kalau rasa sesuai,kamu naik je laaaa"....... So, bila teringatkan kata2 mak cik tu...agak sesuai laaa ngan keadaan aku sekarang. Tunggu...tunggu...dan tunggu......huhuhu........Masalahnya,aku ni tunggu bas. sekali terlepas,malas nak tunggu yang lain. kalau naik train xpe laaa...sekali terlepas,dah tunggu akan tau jugak bila next train tu akan tiba coz always ade ikut jadualnye...huhuhu.... So, in a relation(dunia coupling) pun cam tu jugak laaa...kalo dah berebut ngan orang lain susah jugak...dan kalau dah terlepas tu,biar je laaa...anggap je bukan jodoh. nanti akan ada plak yang lain menyusul...hehehe....

~..~..~Ini kisah semasa sedang menunggu bas~..~..~
Nak dijadikan cerita....dia xboleh hantar diriku ke bustop....okei...aku xkisah coz boleh mintak tolong orang lain. Then nida anto diri ku.Time sampai tu ade laaa 2 org pak cik nelayan yang diceritakan di atas. Dalam banyak2 benda yang duk sembang ngan pak cik nih...ada laaa kata2 pak cik yang sangat2 menarik minat aku...hehehe.....
"Kita (merujuk kpd sesiapa saja) kalau nak pergi jalan jauh(perjalanan jarak jauh), pastikan bila sampai tu hari dah cerah"...kata pak cik tu. Maksudnya,kalau nak berjalan jarak jauh....kita bertolak lewat malam xpe, asalkan bila kita sampai ke destinasi di siang hari..... Lagi satu,pak cik tu pesan...."Orang pempuan bahaya balik malam2 sorang2...risiko tinggi laaaa....." Masa dengar ayat tuh,ade la rase berdebar sikit (dalam hati duk oyak,sabo laaa...maybe jap lagi dia datang teman laaa)...masa tu dah dekat kul 8mlm...... 

Suddenly dia muncul...entah dari mana...sangat2 terkejut bila aku pusing kiri,dia ade kat sebelah. Rase macam nampak hantu lak(walaupun aku xpenah jumpa...huhuhu)...... Time 2 hanya TUHAN je tau perasaan aku...bercampur.....MARAH....SEDIH...GERAM....semua ade....huhuhu....... 
Kerana ade pak cik nelayan,aku pendamkan semua perasaan tuh....bersuara + bercakap tanpa ade perasaan untuk menghormati diri dia.....
Kerana ade pakcik nelayan...aku rendahkan jugak suara time bercakap dengan dia.....
Kerana ade pak cik nelayan....aku hormati dia coz datang nak temani aku...... Dia "terselamat" hanya kerana pak cik nelayan.

Sesi luahan perasaan....tiba2 jer ade kereta berhenti betul2 tempat aku duduk. sangat2 terkejut. Time tu rasa macam mau gugur jantung...hancur luluh hati & perasaan...bertaburan kat lantai...sampai tergolek-golek gi kat jalan raya...huhuhu......sangat sebak okei...... Masa tu sangat2 perlukan orang lain untuk mengadu....sangat2 diperlukan. Then, aku dengar orang sebut nama ku...fuhhhhh...gugur air mata!!!! Padahal time tu xde plak aku rase air nak tumpah(maybe dari bumbung bustop la tuuu).......... Biarlah dia rasa bersalah.....
***hummmmmm....susahnye mau share prasaan sendiri ngan orang lain.....ku pendam je laaa....MY HEART, My FEELINGS laaa.....****




No comments:

Post a Comment